Jednostka liniowa serii SVAK to napęd paskowy ze stałym wózkiem i ruchomym profilem. Uzupełnia ona gamę osi elektrycznych Metal Work ułatwiając budowę elektrycznego manipulatora kartezjańskiego (X-Y-Z) o wysokiej wydajności i sztywności.
Powierzchnie montażowe V-Lock umożliwiają zamocowanie samej jednostki oraz połączenie z dodatkowymi urządzeniami.
Istnieje możliwość dowolnej pozycji pracy jednostki SVAK jednak została ona stworzona do układu pionowego gdzie zastosowany hamulec zabezpiecza przed niekontrolowanym opadaniem przy zaniku napięcia. Przekazanie napędu z silnika odbywa się poprzez przekładnię pasową o przełożeniu 1:2, następnie za pomocą paska zębatego z układem regulacji naciągu. Za precyzję ruchu odpowiadają hartowane i szlifowane pręty współpracujące z łożyskami tocznymi z funkcją mimośrodowej regulacji luzu. Zamontowany czujnik indukcyjny odpowiada za wykrycie skrajnej pozycji.
Jednostki SVAK mogą być dostarczane w postaci kompletnego modułu z silnikiem serwo lub jako mechanika dostosowana do montażu wskazanego silnika. Jako opcja dostępne są prowadniki kablowe umożliwiające elastyczne doprowadzenie
przewodów do elementów montowanych na końcu ruchomego profilu.
Osie elektryczne – z napędem paskowym serii BK
Osie elektryczne z paskiem zębatym serii BK został y oparte o bardzo wytrzymały a przy tym wyjątkowo lekki profil aluminiowy. Dolna płaszczyzna profilu został wyposażona w powierzchnię
montażową V-Lock która zapewnia łatwy montaż za pomocą elementów połączeniowych QS natomiast rowki w bocznych płaszczyznach pozwalają na montaż uchwytów do czujników zbliżeniowych (zamawiane osobno).
Wózek jest napędzany za pomocą poliuretanowego paska zębatego wzmocnionego włóknami stalowymi. Podwyższoną efektywność oraz obniżenie poziomu hałasu uzyskano dzięki paskowi o parabolicznych zębach i powłoce nylonowej redukującej tarcie. Wyposażenie wózka w powierzchnię montażową systemu V-Lock, zawierającą otwory gwintowane M5 oraz otwory dla sworzni, przekłada się na wiele dogodnych sposobów połączenia z napędzanym elementem.
Dostępne są dwie wersje różniące się sposobem rozwiązania wewnętrznych prowadnic: MEDIUM – opiera się o wyposażone w dwurzędowe łożyska kulkowe, kształtowe rolki poruszające się w dedykowanej hartowanej i odpuszczanej szynie; wersja HEAVY o wysokiej sprawności, zawiera hartowaną szynę stalową i łożyska recyrkulacyjne.
Osie mogą być wyposażone zarówno w silniki SERWO jak i KROKOWE, które mogą być opcjonalnie wyposażone w hamulec oraz enkoder. Silniki SERWO występują również w wersji z przekładnią.
Na indywidualne życzenie istnieje możliwość przygotowania osi do współpracy z silnikiem innego producenta.
Siłowniki elektryczne beztłoczyskowe serii SK
Siłownik serii SK to beztłoczyskowy siłownik elektryczny z napędem wózka mechanizmem śrubowo-tocznym oraz prowadnicą toczną. Prowadzenie oraz przejmowanie obciążeń wózka siłownika zapewniają dwa wewnętrzne wózki prowadzące z łożyskami recyrkulacyjnymi osadzonymi na szynie profilowej. Napięcie wstępne pomiędzy wózkami oraz szyną gwarantuje wysoką płynność oraz dokładność ruchu. Za zamianę ruchu obrotowego na liniowy i napęd zespołu odpowiada mechanizm śrubowo - toczny składający się ze śruby obrabianej cieplnie (hartowanie i odpuszczanie) oraz kulowej nakrętki prowadzącej. W celu ograniczenia wibracji, hałasu oraz zwiększenia żywotności mechanizmu śruba posiada elastyczny system napięcia wstępnego sprężynami talerzowymi. Profil siłownika wykonano z anodowanego ekstrudowanego aluminium zapewniającego wysoką sztywność zarówno na skręcanie jak i zginanie. Dogodny oraz szybki montaż siłowników serii SK zapewniają powierzchnie V-Lock (znajdujące się na trzech płaszczyznach siłownika) oraz łączniki serii QS. Wózek może zostać wyposażony w wymienną płytkę montażową z płaszczyzną V-Lock z rowkami poprzecznymi (opcjonalnie
osiowo lub prostopadle) dla dokładnego bazowania elementów.
Dodatkowo, po obu stronach wózka umieszczono punkty smarne dla prowadnic oraz śruby napędowej. Do napędu użyto silników SERWO lub KROKOWYCH dostępnych z opcjonalnym hamulcem silnika i / lub wbudowanym enkoderem. Silniki mogą być zamontowane do siłownika osiowo lub równolegle, z użyciem przekładni z paskiem zębatym.
Na indywidulane życzenie istnieje możliwość przygotowania siłownika do współpracy z silnikiem innego producenta
Osie elektryczne – serii SHAK
Osie elektryczne serii SHAK są beztłoczyskowymi siłownikami elektrycznymi przeznaczonymi dla aplikacji wymagających kontroli położenia, prędkości oraz dokładnego pozycjonowania z możliwością zmian parametrów w czasie rzeczywistym. Konstrukcja mechaniczna opiera się o sztywny profil aluminiowy przystosowany do bezpośredniego montażu za pomocą łączników QS. Wózek, wyposażony w powierzchnię montażową V-Lock, napędzany jest za pośrednictwem przekładni pasowej. Siły oraz obciążenia zewnętrzne przyłożone do wózka przejmowane są przez prowadnice toczne zabudowane wewnątrz siłownika. Konstrukcja umożliwia regulację zarówno naciągu paska jak i luzu prowadnic tocznych wózka.
Silniki elektryczne, krokowe lub serwo, mogą być zamontowane z dowolnej strony siłownika (4 opcje montażowe) oraz dodatkowo, istnieje możliwość zakupu wersji przygotowanej do montażu silnika innego producenta.
W przypadku zastosowania silnika serwo zaleca się zastosowanie przekładni redukcyjnej o przełożeniu 1:3, umożlwiającej optymalne wykorzystanie momentu obrotowego silnika. W przypadku montażu pionowego siłownika zaleca się stosowanie silnika elektrycznego z hamulcem, którego zadaniem jest zatrzymanie wózka w przypadku zaniku napięcia. Dla prawidłowej pracy oraz funkcjonowania hamulca należy sprawdzić jego charakterystyki obciążeń dopuszczalnych w zależności od
prędkości.
Do pozycjonowania oraz ustalenia pozycji wyjściowej siłownik posiada standardowo zabudowany czujnik indukcyjny.
Osie elektryczne serii SHAK dostępne są w dwóch wielkościach 340 oraz 470 z standardowymi długościami skoków oraz opcjonalną możliwością wyposażenia w prowadnik kablowy.
Osie elektryczne – serii SHAK GANTRY
Osie elektryczne serii SHAK GANTRY stanowią zespół zmontowanych osi elektrycznych SHAK zapewniający obsługę dwóch osi: X oraz Y. Oś X składa się z dwóch równoległych do siebie osi elektrycznych SHAK
napędzanych jednym silnikiem elektrycznym. Napęd pomiędzy osiami (z osi aktywnej – napędowej, na oś bierną – napędzaną) przenoszony jest za pomocą aluminiowego wału napędowego oraz dwóch elastycznych sprzęgieł.
Zastosowany zestaw sprzęgieł zapewnia zarówno łatwy montaż i demontaż całego zespołu jak i kompensację ewentualnych drobnych przesunięć między osiami (błąd współosiowości) spowodowanych błędami powierzchni bazowej (montażowej).
Oś Y stanowi pojedyncza oś elektryczna SHAK osadzona na wózkach osi X. Walory oraz cechy konstrukcyjne SHAK GANTRY są identyczne jak pojedynczej osi SHAK tj. sztywność konstrukcji, regulacja naciągu paska zębatego oraz luzu
prowadnic suwaka, itp.
Dla zapewnienia optymalnej obciążalności dynamicznej oraz kontroli ruchu osie elektryczne serii SHAK GANTRY zostały standardowo wyposażone w silniki SERWO z przekładnią 1:5 oraz czujniki indukcyjne (zawarte w zestawie) dla ich bazowania. Oprócz standardowych rozwiązań przedstawionych w katalogu istnieje możliwość przygotowania zestawu do współpracy z silnikiem innego producenta lub opcjonalny montaż hamulca unieruchamiającego suwaki w przypadku awarii zasilania (konieczne jest dodatkowe sprawdzenie ograniczeń obciążalności hamulca w funkcji prędkości).
Dodatkowo, istnieje możliwość określenia płaszczyzny montażu silników elektrycznych (strona lewa lub prawa) oraz wyposażenia osi w prowadnicę kablową z wspornikiem (wyłącznie dla silnika umocowanego po lewej stronie).
Siłowniki elektryczne - serii ELEKTRO ISO 15552
Siłowniki elektryczne serii ELEKTRO ISO 15552 są elementami wykonawczymi w których ruch tłoczyska generowany jest przez przekładnię z śrubą kulową i utwardzaną nakrętką za pomocą silnika KROKOWEGO lub SERWO. Znajdują zastosowanie w aplikacjach gdzie konieczna jest kontrola prędkości, położenia i dokładne pozycjonowanie z możliwością zmiany tych parametrów w czasie rzeczywistym. Zwiększone średnice tłoczysk pozwalają na przenoszenie obciążeń promieniowych a kalibrowana taśma prowadząca na tłoku zapewnia minimalny luz z tuleją co przekłada się na ograniczenie do minimum wibracji podczas pracy systemu.
Silniki w siłownikach mogą być zamontowane osiowo z bezpośrednim przeniesieniem napędu oraz równolegle – w takim wypadku za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia z paskiem zębatym o przełożeniu 1:1.
lub przekładni z paskiem zębatym o przełożeniu innym niż 1:1. Oferta obejmuje także, odpowiednie do takich aplikacji silniki oraz sterowniki.
Rozstaw otworów montażowych zgodny z ISO 15552 zapewnia możliwość zastosowania większości osprzętu montażowego przeznaczonego dla siłowników pneumatycznych zgodnych z powyższą normą.
Na życzenie klienta możliwe dostarczenie siłownika z zestawem łączeniowym dopasownym do siłownika klienta.
Siłowniki elektryczne - serii ELEKTRO ISO 15552 EK
An electric cylinder with a connection interface in accordance with ISO 15552. The ELEKTRO ISO 15552 EK series stands out for some design choices that made it possible to reduce the length and cut costs.
Siłowniki elektryczne - serii DC
W siłownikach elektrycznych serii DC ruch posuwisty uzyskiwany jest za pomocą sprzężenia śruby trapezowej z samosmarującą nakrętką z technopilomeru. Tłok posiada dodatkowo pierścień prowadzący w celu
zminimalizowania luzów w cylindrze i zmniejszenia drgań podczas obracania się śruby trapezowej. Rozwiązania oparte na śrubie trapezowej zasadniczo dedykowane są do aplikacji w których liczba cykli na minutę jest ograniczona; dokładność pozycjonowania nie jest szczególnie istotna; zużycie w czasie nie powoduje niedogodności; duże siły oraz prędkości nie są wymagane jednocześnie. W zależności od konfiguracji (skok śruby i przełożenie) siłownik może być samohamowny (oddziaływanie obciążenia przy wyłączonym silniku) lub niesamohamowny podczas obciążenia.
System jest napędzany za pomocą silników prądu stałego dostępnych w dwóch wersjach: 12VDC lub 24VDC. Siłownik jest zaprojektowany do zastosowań w alikacjach wymagających stopnia ochrony IP65. Silnik elektryczny w wersji osiowej jest sprzężony z siłownikiem za pomocą przekładni planetarnej z przełożeniami 1/13 lub 1/25.
Dostępne są dwie wersje zabudowy silnika:
- wersja osiowa, w której wał silnika jest połączony bezpośrednio ze śrubą za pomocą sprzęgła i przekładni planetarnej,
- wersja równoległa, w której przekazanie ruchu odbywa się za pomocą trzech kół zębatych z przełożeniem 1:1.